Sådan træner du for at øge din testosteron!

Vidste du, at den måde, du træner på, har stor indflydelse på dit testosteronniveau, eller at nogle træningsmetoder rent faktisk kan sænke dit niveau? Sådan træner du for at få mere testosteron og den størst mulige effekt af kosttilskuddet T8.

Motion er nøglen til at opretholde og øge kroppens testosteronniveauer gennem hele livet, men nogle metoder er mere effektive end andre. Øvelser, der bygger muskler og opretholder vægt, er de mest effektive: Muskelmasse producerer testosteron, og der er fundet en klar sammenhæng mellem fedme og lave testosteronniveauer i kroppen. 

Tungere vægt

Forskning viser, at tungere vægtløftningsøvelser er den mest effektive måde at øge testosteron på. Når muskelmassen øges, øges kroppens evne til at producere testosteron. Kør to sæt med tre til fem gentagelser med tæt på 100 procent indsats på de store muskelgrupper såsom quadriceps, lægmuskler, hamstrings og skuldre: Ved at styrke hele kroppen undgår du skader og øger dit stofskifte.  

Intervalltræning med høj intensitet

Intervalltræning har også en dokumenteret effekt på testosteronniveauerne, hvis den opretholdes ved høj intensitet, og nogle undersøgelser viser, at en hvileperiode på et til to minutter mellem sessioner har den største effekt.

Intervalltrening for å øke testosteron

Løft vægten i 30-45 minutter to eller tre gange om ugen. De andre dage kører du interval og korte fitness-sessioner med høj intensitet. Træning om eftermiddagen og aftenen er mest effektiv til at øge testosteron, mens træning om morgenen starter kroppens stofskifte. Du får et optimalt resultat med fitness sessioner om morgenen og tungere vægttræning senere på dagen.

Undgå disse øvelser!

Hvis du træner for at få mere testosteron, bør du undgå krævende udholdenhedsøvelser som løb eller cykling i timevis. Atleter, der træner høj udholdenhed, har ofte mere cortisol i kroppen, hvilket har den modsatte virkning af testosteron. Udholdenhedstræning kan også nedbryde muskelvæv.

Men det betyder ikke, at udholdenhedstræning er usund. Moderate mængder på ca. 30 minutter fem dage om ugen tager sig af dit hjertes sundhed uden at starte produktionen af ​​cortisol.  

T8 giver dig en kickstart

Men hvis du allerede har et faldende testosteronniveau, er det ekstra svært at finde energi og overskud til at komme i gang med al denne øvelse. Dagligt indtag af T8 forsyner kroppen med zink, som hjælper med at opretholde normale testosteronniveauer i blodet samt magnesium og vitamin B6, som hjælper med at reducere træthed og udmattelse. Først efter kort brugstid kan du bemærke, at du får mere energi, lyst og overskud til at udøve. Det er begyndelsen på en god cirkel og gode vaner. 

Få en kickstart på din træning nu! Bestil din første pakke T8, og kom i gang med træningen.

Prøv T8 i 60 dage

50% RABAT – KUN 174,-

Indtast dit telefonnummer

Du vil blive sendt videre til en ordreformular, der er forudfyldt med oplysninger knyttet til dit telefonnummer. Du bestiller ikke noget endnu.

Ingen forudbetaling

Ingen købsforpligtelser

14 dages returret

Gratis fragt