Sådan bliver du ølmaven kvit

Måske ligger din sixpack godt gemt under mavefedtet efter mange festlige aftener med en masse øl. For hver pint du drikker, får du 150 kalorier ad gangen. Men det er langt fra kun øl, der klæber om maven.

Alle former for kalorier, uanset om det kommer fra alkohol, sukkerholdige drikkevarer eller usunde kostvaner, kan øge mavefedtet. Især hos mænd har overskydende fedt en tendens til at samle sig omkring taljen.

Kiloene kommer snigende med alderen, og øl har ofte en indirekte effekt på din mave: Vi er nemme at ledsage den afkølede IPA med usunde alternativer som pizza og chips.

Øl og testosteron  

Drikke øl kan forstyrre kroppens evne til at forbrænde fedt. Når du drikker alkohol, prioriterer leveren at forbrænde alkohol i stedet for fedt, så de overskydende kalorier sætter sig på maven.

Derudover er et højt alkoholforbrug også forbundet med nedsatte testosteronniveauer, som igen er forbundet med øget mavefedt

Øl indeholder for eksempel fytoøstrogen og prolaktin – to kemikalier, der kan øge østrogenniveauet, som kan reducere testosteron. Disse kemikalier findes almindeligvis i humle og byg, to af de mest almindelige ingredienser i øl.

Råd til at blive ølmaven kvit

Desværre er der ingen mirakelkur til at slanke maven alene. Men ved at forbrænde flere kalorier, end du indtager, kan du reducere den samlede fedtprocent i din krop. Og du behøver måske ikke lave så store ændringer.

Spis lidt sundere

Du kommer langt, hvis du reducerer dit ølforbrug, men hvis du vil nå dit mål, bør du samtidig lave nogle simple kosttiltag.

Du kan for eksempel forsøge at skære ned på de portioner, du spiser. I stedet for fire stykker pizza, prøv kun at spise to. Efterhånden som du vænner dig til mindre portioner, vil du bemærke, at den nye vane bliver lettere at følge.

Tæl kalorier 

Dette kan umiddelbart virke kompliceret, men efterhånden som du får et overblik over mængden af ​​kalorier, der findes i den mad, du normalt spiser, bliver dette nemmere.

Har du et dagligt indtag på 2500 kalorier, vil du fx tabe dig 0,5 kilo om ugen ved at reducere dit kalorieindtag til 2000. Det afhænger dog af alder, vægt, højde og aktivitetsniveau.

Prøv at fylde flere grøntsager, frugter, fuldkorn og magre proteiner i din kost, og drik masser af vand.

Du bør også prøve at skære ned på forarbejdede fødevarer, fødevarer med højt sukkerindhold, højt indhold af hvedemel og mættet fedt.

Mere aktivitet

Hvis du dyrker noget fysisk aktivitet, vil du øge dine chancer for at lykkes med at reducere din talje.

Du kan for eksempel prøve intervDu kan for eksempel prøve højintensiv intervaltræning, såsom en hurtig sprint efterfulgt af et kort hvil. Et studie i Journal of Obesity antyder, at denne træningsform er mere effektiv til at forbrænde fedt end mange andre træningsformer.

En anbefaling kan være at lægge 30 minutters aerob træning (cykling, jogging eller svømning) med moderat intensitet næsten dagligt, samt to dages styrketræning om ugen.

Derudover vil små ændringer som at vælge trappen i stedet for elevatoren eller tage flere korte gåture også påvirke vægten på sigt.

Hvornår forsvinder maven?

Hvor lang tid der går, før din mave forsvinder, afhænger af flere faktorer, såsom hvor mange kilo du vil tabe dig, hvor meget du træner og din kost.

Hvis du formår at reducere dit kalorieindtag med 500 om dagen, mens du samtidig forbrænder 500 kalorier hver dag, kan du forvente at tabe dig 0,5 kilo om ugen. Det svarer til 2 kilo om måneden.

Den sundeste måde at tabe sig på er gradvist at tabe sig. Så mindsker du chancen for hurtigt at tage på igen.

Husk også, at du ikke skal opgive øldrikkeriet helt, du kommer langt, hvis du formår at reducere dit indtag. Måske du kan erstatte noget af øllet med let øl?

T8 giver dig en kickstart

Hvis du har faldende testosteronniveau, kan det være ekstra svært at finde energi og overskud til at træne og spise sundere. Dagligt indtag af T8 forsyner kroppen med zink som hjælper med at opretholde normale testosteronniveauer i blodet samt magnesium og vitamin B6 som hjælper med at mindske træthed og udmattelse. Du kan mærke, at du får mere energi, lyst og overskud til at træne. Det er starten på en god cirkel og gode vaner.

Prøv T8 i 60 dage

50% RABAT – KUN 174,-

Indtast dit telefonnummer

Du vil blive sendt videre til en ordreformular, udfyldt med oplysninger knyttet til dit telefonnummer. Her kan du læse mere om abonnement og vilkår, før du bestiller. Du bestiller ikke noget endnu.

Ingen forudbetaling

Ingen købsforpligtelser

14 dages returret

Gratis fragt