Hvordan virker magnesium?

Magnesium styrer over 300 processer i kroppen og er blandt andet afgørende for energi, muskelfunktion og for at mindske træthed og udmattelse.

Men dagligt indtag af magnesium er ikke kun vigtigt for energi og muskelfunktion. Der er også flere andre fordele at hente. Så hvordan virker magnesium på kroppen? Lad os se!

Magnesium – virkning

Her får du 6 gode grunde til at spise magnesium:

1. Magnesium påvirker din præstation under træning 

Du har cirka 20 gram magnesium i kroppen, og halvdelen er i skelettet og lidt mindre end halvdelen i musklerne.

Træner du, kan du have brug for 10-20% mere magnesium afhængig af typen af ​​træningsaktivitet.

I en undersøgelse oplevede for eksempel volleyballspillere, der tog 250 mg magnesium hver dag, en forbedring i hop og armbevægelser.

Du har sikkert hørt om ZMA? Det er kombinationen af ​​zink og magnesium. Du kan læse mere om ZMA her.

2. Magnesium har virkning på knoglesundheden

Sammen med calcium er magnesium vigtigt for din knoglesundhed og bidrager blandt andet til at opretholde normale knogler.

3. Vigtig for at tackle stress

Forskning viser tydeligt, at magnesium virker stabiliserende ved at have en indvirkning på nervesystemets normale funktion.

Derfor mener flere eksperter, at det er gavnligt at sørge for ekstra forsyninger af dette mineralstof, når hverdagen bliver lidt for stresset og hektisk.

4. Vigtig for hjerte og kredsløb

Magnesium er nødvendigt for nerve- og muskelimpulser og er særligt vigtigt for muskelfunktionen i hjertet. 

Magnesium er en elektrolyt og elektrolytter er mineraler, som kroppen har brug for, for at nerve- og muskelfunktioner fungerer optimalt.

5. Spiller en vigtig rolle for tænderne

Magnesium hjælper med at opretholde normale tænder.

6. Bidrager til at reducere træthed og udmattelse

Magnesium har en indflydelse på energiniveauet og kan reducere træthed og udmattelse. 

Dette mineralstof har indflydelse på mere end 300 af enzymerne i kroppen og mangel på magnesium kan derfor medvirke, at kroppen ikke fungerer optimalt.

Læs også: Hvorfor rammes mænd af træthed med alderen?

Magnesium i mad

Magnesium findes i de fleste fødevarer, men særligt gode kilder til magnesium i mad er:

  • Kartofler
  • Grøntsager
  • Mejeriprodukter
  • Kød
  • Fisk

Opsummering: Hvordan virker magnesium?

I denne artikel har du fået svar på spøgsmålet: hvordan virker magnesium, og set, at magnesium har mange vigtige funktioner.

Læs også: Testosteron: Din store guide

Kort opsummeret har magnesium blandt andet disse virkninger på kroppen:

  • bidrager til at reducere træthed og udmattelse
  • bidrager til normalt energistofskifte
  • bidrager til nervesystemets normale funktion
  • bidrager til normal muskelfunktion
    bidrager til normal proteinsyntese
  • bidrager til normal psykologisk funktion
  • bidrager til at opretholde normale knogler
  • bidrager til at opretholde normale tænder

Magnesium og testosteron

T8 er et kosttilskud til mandens energi, styrke og lyst. Det dækker din daglige dosis magnesium, og indeholder desuden zink og vitamin B6: den nemmeste og hurtigste måde at opretholde testosteronniveauet på.

Zink hjælper med at opretholde normale testosteronniveauer i blodet, magnesium og vitamin B6 hjælper med at reducere træthed og udmattelse. 

Magnesium bidrager også til elektrolytbalancen, normalt energistofskifte, normal nervesystemfunktion, normal muskelfunktion, normal proteinsyntese, normal psykologisk funktion, opretholdelse af normale knogler og tænder og spiller en rolle i celledelingsprocessen.

Vil du også mærke effekten? Bestil T8 nu!

Prøv T8 i 60 dage

50% RABAT – KUN 174,-

Indtast dit telefonnummer

Du vil blive sendt videre til en ordreformular, udfyldt med oplysninger knyttet til dit telefonnummer. Her kan du læse mere om abonnement og vilkår, før du bestiller. Du bestiller ikke noget endnu.